Training ITIL® Operational Support & Analysis

Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

3 dagen

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenKostenoverzicht aanvragenDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk trainingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk trainingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een trainingsadvies aan
Algemeen

De training ITIL® Operational Support & Analysis geeft je praktische richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering, ondersteuning en verbetering van Operational Support and Analysis-processen binnen de organisatie. Denk hierbij aan Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Access Management en de IT Operations. Een officieel ITIL®-certificaat heeft grote meerwaarde voor de moderne professionele IT’er.

Voor wie

Beheerspecialisten en managers die (gaan) deelnemen aan de uitvoering, coördinatie en verbetering van de Operational Support and Analysis-processen en die hun vaardigheden op dit gebied willen aanscherpen.

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat je het certificaat ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge hebt behaald. Verder verdient het de voorkeur dat je enige jaren ervaring hebt met ITIL® en procesmatig werken.

Studiemateriaal

Tijdens de training wordt gebruikgemaakt van geaccrediteerd trainingsmateriaal. Hiermee ben je optimaal voorbereid op het officiële ITIL®-examen. Tevens beschik je over een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de opleiding nodig hebt en aanvullende informatie. Daarnaast kun je hierin makkelijk communiceren met de overige deelnemers.

Officieel erkend

Computrain is officieel geaccrediteerd als Accredited Training Provider door PeopleCert voor ITIL®. Hierdoor sluit deze training perfect aan bij de eisen van het officiële examen.

Uw resultaat

Na het volgen van deze training ben je beter in staat:

  • Het belang van Service Management aan te geven als een concept uit de praktijk, met de bijbehorende principes, doelstelling en doelen voor Operational Support and Analysis
  • De interactie tussen Operational Support and Analysis-processen en andere Service Lifecycle-processen te begrijpen en in te zien in welke fases van de Service Lifecycle Operational Support and Analysis activiteiten een rol kunnen spelen
  • De processen, activiteiten, methoden en functies van elk van de Operational Support and Analysis-processen te verwoorden
  • De Operational Support and Analysis-processen te bewaken en de prestaties inzichtelijk te maken
Inhoud

Aanpak van de training

Deze ITIL®-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk door middel van een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk. Ter voorbereiding op deze training dien je rekening te houden met ongeveer 8-12 uur zelfstudie.

Inhoud

In deze zeer praktijkgerichte en erkende training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Introductie
  • Belangrijkste Service Release Control and Validation-processen
  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • Service desk
  • Service operation functions
  • Rollen en verantwoordelijkheden
  • Technologie en implementatie

Examen en certificaat

Na afloop van de training ontvang je van Computrain het certificaat ‘ITIL® Operational Support & Analysis’.
Het examen ITIL® Intermediate: Operational Support & Analysis is een officieel PeopleCert-examen.
Voor deelname aan het examen is een recent certificaat ITIL® Foundation van na 2010 benodigd.
Is jouw certificering van voor 2010, neem dan contact met ons op om te bepalen of je certificaat voldoende is voor deelname aan het examen.
Na het behalen van het examen ontvang je van PeopleCert het officiële certificaat.
Je kunt je op Examens voor het examen aanmelden.
Planning

Wilt u Incompanyopleidingen afnemen? Neem dan contact met ons op.

ITIL® Operational Support & Analysis

Woensdag 17 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Woensdag 17 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Woensdag 17 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Woensdag 17 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Woensdag 17 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Dinsdag 22 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Dinsdag 22 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Dinsdag 22 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Dinsdag 22 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Dinsdag 22 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Maandag 15 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 15 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Maandag 15 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 15 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 15 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Woensdag 24 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Woensdag 24 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Woensdag 24 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Woensdag 24 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Woensdag 24 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle
Kosten

Kosten

Trainingskosten € 1.295,-
Trainingsmateriaal € 210,-
Arrangementen (Food & Beverage) € 75,-
Locatiekosten € 88,50
Totaalprijs (exclusief BTW) € 1.668,50

Locatie- en arrangementskosten

Computrain regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Wordt er enkel een totaalprijs vermeld, dan kan het zijn dat op een deel van deze samengestelde prijs btw van toepassing is.

ITIL® Operational Support & Analysis

Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

3 dagen

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenDirect inschrijven
Neem contact met mij op

Onze website maakt gebruik van cookies.

Accepteren