Mail door

ITIL® 4 Foundation

Optimaal servicemanagement door continu verbeteren

Cursusvorm

Klassikaal Dit is een leervorm waarbij u tijdens 1 tot 5 aaneengesloten dagen klassikale theorie krijgt aangeboden van een trainer waarna u deze theorie in de praktijk brengt middels opdrachten op een pc. De verhouding tussen theorie en opdrachten is ongeveer 50/50. Deze combinatie zorgt voor een optimale verwerking van de leerstof.

Duur

2 dagen

Studievormen

Dag

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Ervaren en gecertificeerde trainers

Kleine klassen met ruimte voor veel interactie

Leslocaties door heel Nederland

Computrain last minute deal: volg nu ITIL® 4 Foundation met 15% korting

Volg nu ITIL® 4 Foundation met 15% korting op 14-01-2020 in Utrecht! Schrijf je voor deze startdatum in met kortingscode CTLASTMINUTE, ontvang 15% korting en start gegarandeerd met de training!

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Verdiep je in de nieuwste inzichten binnen servicemanagement met ITIL® 4. ITIL® 4 is een logisch voortvloeisel uit ITIL® v3. Hiermee maak je een praktische en flexibele transitie mogelijk in je organisatie, waardoor nieuwe werkwijzen toegepast worden waar de hedendaagse digitale wereld om vraagt. Een belangrijk verschil betreft de aansluiting op best practices en frameworks zoals lean, agile en DevOps. ITIL® 4 past hierdoor goed in organisaties die werken met deze technieken. Door deze mee te nemen in servicemanagement is het mogelijk om de service naar een nieuw niveau te tillen. Wil jij weten hoe je dit doet? Volg dan deze training.

Jouw resultaat

Na afloop van de training:

  • Ben je uitstekend voorbereid op het examen ITIL® 4 Foundation
  • Ken je de belangrijkste termen en concepten van ITIL® 4
  • Kun je het IT-servicemanagement van je organisatie verbeteren

Voor wie

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services, zoals IT-medewerkers en -managers. Ook voor applicatie-, project-, proces- en businessmanagers die direct betrokken zijn bij de IT is deze training een uitstekende keuze.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.

Aanpak

Tijdens deze klassikale training word je in een efficiënt programma volledig voorbereid op het officiële examen ITIL® 4 Foundation. Je krijgt hierbij actuele kennis aangereikt op het gebied van IT-servicemanagement, die je direct in de praktijk kunt toepassen. Door de jarenlange ervaring en de persoonlijke aandacht van onze zeer ervaren trainers volg je bij Computrain gegarandeerd een kwalitatief hoogstaande ITIL®-training.

Studiemateriaal

Tijdens de training wordt gebruikgemaakt van geaccrediteerd Engelstalig studiemateriaal. Dit omvat hand-outs en een boek. Hiermee ben je optimaal voorbereid op het officiële ITIL® 4-examen. Tevens beschik je over een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de training nodig hebt. Daarnaast kun je makkelijk communiceren met de overige deelnemers.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Inhoud

Service Management: Key Concepts

  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks

The Guiding Principles

  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles

The Four Dimensions of Service Management

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model

Service Value System

  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain

Continual Improvement

  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles

Overview of ITIL Practices

  • Purpose of ITIL Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice

Examen

Na afloop van deze training ontvang je het officiële certificaat ‘ITIL® 4 Foundation’ van Computrain.

Met deze training ben je uitstekend voorbereid op het examen ITIL® 4 Foundation. Je kunt het examen afleggen bij een van onze examencentra. Je kunt je hiervoor apart aanmelden.

LET OP: vanaf 1 november 2019 is het examen inbegrepen bij de training.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen.

De training wordt verzorgd in de regio Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Trainingskosten
€ 741,-
Trainingsmateriaal
€ 125,-
Examenkosten
€ 175,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 50,-
Locatiekosten
€ 59,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 1.150,-

Locatie- en arrangementskosten

Computrain regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. Wordt er enkel een totaalprijs vermeld, dan kan het zijn dat op een deel van deze samengestelde prijs btw van toepassing is.

ITIL® 4 Foundation

Cursusvorm

Klassikaal Dit is een leervorm waarbij u tijdens 1 tot 5 aaneengesloten dagen klassikale theorie krijgt aangeboden van een trainer waarna u deze theorie in de praktijk brengt middels opdrachten op een pc. De verhouding tussen theorie en opdrachten is ongeveer 50/50. Deze combinatie zorgt voor een optimale verwerking van de leerstof.

Duur

2 dagen

Studievormen

Dag

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Ervaren en gecertificeerde trainers

Kleine klassen met ruimte voor veel interactie

Leslocaties door heel Nederland