Service Level Agreements voor Contractmanagers

Vanuit een juridisch perspectief

Cursusvorm

Duur

Studievormen

Dag, Zaterdag, Avond en E-learning

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Bij veel contracten behoren ook Service Level Agreements (SLA’s). De kwaliteit van deze SLA’s is vaak wisselend. Voor jou als contractmanager is een goede kennis van de juridische aspecten van SLA’s van belang. Je leert de achtergrond en functies van SLA’s waarbij onder andere Service Level Management wordt behandeld vanuit een contractueel en juridisch kader. Hiermee krijg je de benodigde juridische kennis om SLA’s te kunnen opstellen en beoordelen.

Aanpak

De training wordt verzorgd door onze businesspartner CM Partners. De theorie wordt afgewisseld met discussie over je eigen situatie, diverse oefeningen en opdrachten.

Voorkennis

Deze training gaat uit van HBO-denk- en -werkervaring. Er is geen specifieke vooropleiding noodzakelijk. Enige ervaring in het vakgebied van contractmanagement en het opstellen van SLA’s is een pre.

Studiemateriaal

Als studiemateriaal ontvang je de gepresenteerde sheets inclusief de opdrachten en oefeningen. Daarnaast ontvang je voorbeeldcontracten en een checklist.

Klassikaal

Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

De training is bedoeld voor contractmanagers en anderen die in korte tijd willen leren om, vanuit een juridisch perspectief, SLA’s op te stellen, te beoordelen en te managen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Inhoud

Inleiding SLA en Service Level Management

  • Achtergrond en functies van SLA’s
  • Service Level Management: begrippen en werkwijze
  • SLA’s in de context van de contractuele relatie tussen de partijen

De inhoud van de SLA: onderwerpen die in een SLA dienen te zijn opgenomen, zoals onder andere

  • Dossier afspraken en procedures (DAP)
  • Herziening van de SLA
  • Beschrijving dienstverlening
  • Monitoring
  • Auditing
  • Rapportages en evaluatie
  • Wederzijdse verplichtingen en randvoorwaarden
  • Geheimhouding
  • En omgang met geschillen

Stappenplan voor implementatie en managen van Service Level Agreements

Officieel certificaat

Na afloop van deze training ontvang je het deelnamecertificaat ‘Service Level Agreements voor Contractmanagers‘.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Service Level Agreements voor Contractmanagers

Cursusvorm

Duur

Studievormen

Dag, Zaterdag, Avond en E-learning

Wil je dit met iemand delen?

Mail door