Flexibel: Klassikaal, online, e-learning, hybride
Praktijkgericht: Ervaren, gecertificeerde docenten
Actueel: Breed en compleet trainingsaanbod
Artificial IntelligenceOver onsKennis en inspiratieContact
IT beheer

IT Support Engineer

In korte tijd je ontwikkelen tot IT-support engineer

  • Klassikaal of online
  • 2 verschillende leslocaties
  • Duur 6 maanden

In het kort

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging in de IT en wil je snel aan de slag? Stap dan in de wereld van de IT-support engineer. Als support engineer houd je je bezig met het oplossen van technische en IT-gerelateerde problemen. Naast problemen oplossen heb je vaak ook een extra adviserings- en controletaak. Een goede IT-support engineer heeft daarom ook alle kennis in huis rondom ITIL, Service Level Agreements en cloudservicemanagement. Daarnaast krijg je inzicht in de mogelijkheden en voordelen die worden behaald door het implementeren van 365 cloudservices. Na het volgen van dit programma ben jij dan ook klaar voor een nieuwe stap in je carrière! Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI. 

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging in de IT en wil je snel aan de slag? Stap dan in de wereld van de IT-support engineer. Als support engineer houd je je bezig met het oplossen van technische en IT-gerelateerde problemen. Naast problemen oplossen heb je vaak ook een extra adviserings- en controletaak. Een goede IT-support engineer heeft daarom ook alle kennis in huis rondom ITIL, Service Level Agreements en cloudservicemanagement. Daarnaast krijg je inzicht in de mogelijkheden en voordelen die worden behaald door het implementeren van 365 cloudservices. Na het volgen van dit programma ben jij dan ook klaar voor een nieuwe stap in je carrière! Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI. 

Voor wie

Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de ambitie heeft support engineer (ook wel technical support engineer, IT-support engineer of customer support engineer) te worden. Daarnaast is deze opleiding geschikt als instapprogramma om door te groeien in het vakgebied IT-support engineer.

Voorkennis

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen. Algemene kennis van IT is wel een pre.

Studiebelasting

Ongeveer 5 tot 7 uur per bijeenkomst.

Studiemateriaal

In het programma maak je gebruik van de meest actuele literatuur en heb je toegang tot een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de studie nodig hebt, met daarin de voorbereiding voor elke les, alle opdrachten en aanvullende informatie.

Aanpak

In deze korte opleiding krijg je inzicht in de facetten uit het boeiende vakgebied support engineering. Je leert diverse servicemanagementprocessen kennen en weet hoe beheer binnen een Agile- of DevOps-omgeving uitgevoerd kan worden. Ook leer je alles rondom de clouddiensten Azure en Microsoft 365, zowel vanuit de invalshoek van beheer als gebruikersondersteuning. Tijdens deze opleiding werk je aan praktijkcases en opdrachten, zodat je dit direct kunt toepassen in de praktijk. Na afloop heb je de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om als professioneel IT-support engineer aan de slag te gaan.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Het is ook mogelijk om het programma digitaal te doen: in virtual classroom. Je kunt dan op een zelf gekozen werkplek online de lessen volgen. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Wil je dit programma graag op een eigen locatie volgen, specifiek afgestemd op de behoeften van jouw team? Bekijk onze maatwerk- en incompanymogelijkheden

Wat ga je leren?

Inhoud

 IT-services

(6 bijeenkomsten)

  • ITIL servicemanagement
  • Servicestrategie en -ontwerp
  • Servicetransitie en -productie
  • Continue serviceverbetering
  • Service Level Agreements (SLA's)
  • Servicemanagement in de agile en DevOps omgeving
  • Servicemanagement en de cloud
  • ISO 20000 

Microsoft 365 Fundamentals (MS-900)

(2 bijeenkomsten)

  • Cloud Concepts
    • Principles of cloud computing
    • Microsoft cloud services
    • Migrating to cloud services
  • Core Microsoft 365 Services
    • Microsoft 365 core services
    • Microsoft on-premise services and cloud services in Microsoft 365
    • Unified endpoint management in Microsoft 365
    • Teamwork in Microsoft 365
  • Security, Compliance, Privacy and Trust in Microsoft 365
    • Organizational Security Fundamentals
    • Security features in Microsoft 365
    • Identity and Access Management
    • Device and data protection in Microsoft 365
    • Compliance in Microsoft 365

Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900)

(2 bijeenkomsten)

  • Cloud Concepts
    • Learning Objectives
    • Why Cloud Services?
    • Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Platform-as-a-Service (PaaS) and Software-as-a-Service (SaaS)
    • Public, Private, and Hybrid cloud models
  • Core Azure Services
    • Core Azure architectural components
    • Core Azure Services and Products
    • Azure Solutions
    • Azure management tools
  • Security, Privacy, Compliance and Trust
    • Securing network connectivity in Azure
    • Core Azure Identity services
    • Security tools and features
    • Azure governance methodologies
    • Monitoring and Reporting in Azure
    • Privacy, Compliance and Data Protection standards in Azure
  • Azure Pricing and Support
    • Azure subscriptions
    • Planning and managing costs
    • Support options available with Azure
    • Service lifecycle in Azure

Diploma

De module IT-services wordt afgesloten met een praktijkgerichte opdracht. De overige modules worden afgesloten met het extern examen Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900) en Microsoft 365 Fundamentals (MS-900), dat bij de training is inbegrepen. Je schrijft je hier wel zelf voor in. Je kunt daarbij zelf bepalen waar en wanneer je het examen maakt.

Na het behalen van dit examen ontvang je de certificering Microsoft Azure Fundamentals en Microsoft 365 Fundamentals (MS-900). Na afloop van deze opleiding ontvang je het diploma 'IT Support Engineer' van onze businesspartner NCOI.

Alle kosten in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Inschrijfgeld
€ 100,00
Lesgeld
€ 2.256,00
Examenkosten
€ 500,00
Studiemateriaal
€ 359,70
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 163,50
Locatiekosten
€ 175,00
Totaalprijs (incl. btw)
€ 3.554,20

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bekijk hieronder onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Man belt met klant

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je na het lezen van alle informatie vragen of twijfel je nog ergens over? Onze opleidingsadviseurs geven je graag gratis en vrijblijvend persoonlijk studieadvies, op basis van jouw leerdoelen en behoeften. Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om het advies te bespreken. Heb je specifieke vereisten voor je deelname aan de training? Laat het ons vooraf weten, dan zorgen we samen voor een passende oplossing. We helpen je graag!