ITIL en Servicemanagement

Information Technology Infrastructure Library, afgekort ITIL®, is ontwikkeld als een set van best practices voor het inrichten van beheerprocessen binnen een (ICT-)organisatie. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000-regulering in de niet-ICT-branche, waarbij...

Lees meer..

Information Technology Infrastructure Library, afgekort ITIL®, is ontwikkeld als een set van best practices voor het inrichten van beheerprocessen binnen een (ICT-)organisatie. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000-regulering in de niet-ICT-branche, waarbij...

Lees meer..

Information Technology Infrastructure Library, afgekort ITIL®, is ontwikkeld als een set van best practices voor het inrichten van beheerprocessen binnen een (ICT-)organisatie. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000-regulering in de niet-ICT-branche, waarbij...

Lees meer..

ITIL en Servicemanagement: 20 opleidingen

Filters

Filter

Klassikaal (18) Dit is een leervorm waarbij u tijdens 1 tot 5 aaneengesloten dagen klassikale theorie krijgt aangeboden van een trainer waarna u deze theorie in de praktijk brengt middels opdrachten op een pc. De verhouding tussen theorie en opdrachten is ongeveer 50/50. Deze combinatie zorgt voor een optimale verwerking van de leerstof.

MBO-programma (1) Deze opleidingen worden verzorgd door het MBO College van NCOI en hebben afhankelijk van de studierichting een studieduur tussen de 5 en 12 maanden. De studieprogramma’s zijn modulair opgebouwd. Elke module bestaat uit 6 tot 8 bijeenkomsten en wordt afgesloten met een moduleopdracht of een examen.

HBO-programma (1) De HBO-programma’s bestaan uit 1 tot 4 modules en duren 3 maanden tot 1 jaar. Bij HBO-programma's van 3 of 4 modules werkt u aan een eindopdracht. Met het diploma van een HBO-programma kunt u versneld doorstuderen naar een Bachelorgetuigschrift bij Hogeschool NCOI.

Andere bekeken ook

1 ITIL® 4 Foundation

€ 1.150,00
Klassikaal
2 dagen

2 BiSL® Foundation

€ 850,00
Klassikaal
2 dagen

3 ITIL® V3 Foundation

€ 1.525,00
Klassikaal
3 dagen

4 MBO Vakopleiding IT-beheer

€ 4.150,00
MBO-programma
12 maanden

5 ASL® Foundation

€ 850,00
Klassikaal
2 dagen
Bekijk alle ITIL en Servicemanagement opleidingen

Information Technology Infrastructure Library, afgekort ITIL®, is ontwikkeld als een set van best practices voor het inrichten van beheerprocessen binnen een (ICT-)organisatie. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000-regulering in de niet-ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid en verantwoordelijkheid zijn gerangschikt. ITIL is het belangrijkste en bekendste framework voor IT-servicemanagement in Nederland en ter wereld.

Voor wie zijn onze cursussen ITIL en Servicemanagement?

Computrain heeft cursussen ITIL en Servicemanagement voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services. Dat kunnen IT-medewerkers en -managers zijn, maar ook applicatie-, project-, proces- en businessmanagers die direct betrokken zijn bij de IT. Je vindt op deze pagina opleidingen op alle werk- en denkniveaus. Van trainingen en MBO-opleidingen tot de opleiding HBO Netwerkbeheerder.

Wat leer je in een ITIL- en Servicemanagement-training of -opleiding?

Met deze opleidingen en cursussen leer je hoe je een serviceorganisatie kunt opzetten voor het ondersteunen van de IT-voorzieningen binnen een organisatie. Welke rollen je nodig hebt en welke processen je moet inrichten.

Onlangs is ITIL 4 gelanceerd. Dit is een modernisering van het ITIL-framework om de aansluiting te vinden bij bijvoorbeeld DevOps en Agile. De principes van ITIL 4 zijn:

  • Focus on Value: Alles wat je doet moet op een manier waarde hebben voor je klanten, of voor andere stakeholders.
  • Start Where You Are: Als je iets wilt verbeteren, gooi dan niet je huidige werkwijze overboord, maar behoud wat werkt en pas aan wat niet werkt.
  • Progress Iteratively With Feedback: Voer je verbetering door in kleine stapjes, ook als het om grote projecten gaat. Evalueer na elke stap hoe het ging en itereer waar nodig.
  • Collaborate and Promote Visibility: Werk veel samen met andere partijen, zoals je klanten en leveranciers, en laat de organisatie zien waar je aan werkt en waarom.
  • Think and Work Holistically: Zie je IT-organisatie niet als een eiland, maar als onderdeel van een netwerk met verschillende partijen die samen waarde leveren voor je klanten.
  • Keep it Simple and Practical: Houd je werk en processen zo simpel mogelijk, en schrap elke stap die geen waarde oplevert.
  • Optimize and Automate: Optimaliseer of automatiseer taken waar dat kan, zo lang dat niet leidt tot hogere kosten of een slechtere customer experience.

Hoeveel weet jij al van ITIL en Servicemanagement?

Twijfel je of je met jouw voorkennis een ITIL-cursus kunt volgen? Laat je door ons vrijblijvend adviseren over welke cursus ITIL en Servicemanagement het beste bij jou past.