Training ITIL® Continual Service Improvement

ITIL® Continual Service Improvement
Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

2 dagen

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenKostenoverzicht aanvragenDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk trainingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een opleidingsadvies aan
Algemeen

De training ITIL® Continual Service Improvement geeft u praktische richtlijnen voor het bewaken, analyseren, beoordelen en verbeteren van de prestaties van de dienstverlening en/of de efficiency van de serviceorganisatie. Tijdens de training leert u binnen de serviceorganisatie het gehele instrumentarium te borgen; zodanig dat continu gewerkt wordt aan het optimaliseren van de dienstverlening. Een officieel ITIL®-certificaat heeft grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT'er.

Officieel erkend

Computrain is door APMG geaccrediteerd om deze trainingen te verzorgen en de examens af te nemen. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat deze training voldoet aan alle gestelde kwaliteitseisen en sluit deze training perfect aan bij de exameneisen.

Voor wie

U neemt deel aan of speelt een rol in de uitvoering, coördinatie en verbetering van diensten en wilt uw kennis en vaardigheden op dit gebied aanscherpen.

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge heeft behaald. Verder is het wenselijk dat u enige jaren ervaring heeft met ITIL® en procesmatig werken.

Aanpak van de training

Deze klassikale ITIL®-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk. Ter voorbereiding op deze training dient u rekening te houden met ongeveer 8-12 uur zelfstudie.

Studiemateriaal

Tijdens de training wordt gebruikgemaakt van geaccrediteerd studiemateriaal. Tevens beschikt u over een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die u voor de opleiding nodig heeft en aanvullende informatie. Daarnaast kunt u makkelijk communiceren met de overige deelnemers.

Uw resultaat

Na het volgen van deze training bent u beter in staat:

  • Het nut en de toegevoegde waarde van Continual Service Improvement overtuigend over te brengen
  • De Continual Service Improvement-principes toe te passen
  • De Continual Service Improvement-processen te introduceren, uit te voeren en te verbeteren
  • Aan Continual Service Improvement gerelateerde methoden en technieken toe te passen
  • Continual Service Improvement te organiseren en te beleggen in de organisatie
  • Continual Service Improvement-aspecten gedurende de levenscyclus van een dienst aan te brengen en te bewaken
  • Implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico's te begrijpen

Examen en certificaat

Na afloop van de training ontvangt u van Computrain het certificaat 'ITIL® Continual Service Improvement'. Het examen ITIL® Continual Service Improvement is een officieel APMG-examen. Voor deelname aan het examen is een recent certificaat ITIL® Foundation van na 2010 benodigd. Is uw certificering van voor 2010, neem dan contact met ons op om te bepalen of uw certificaat voldoende is voor deelname aan het examen.



Inhoud

Inhoud

In deze zeer praktijkgerichte training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Continual Service Improvement principles (7-step improvement process, service reporting, service measurement, Return on investment, relatie met Service Level Management)
  • Bewaken, analyseren en beoordelen van de levering van diensten
  • Continual Service Improvement principles als benchmarking, Deming Cycle, SWOT-analyses en Balanced Scorecard
  • De functies, rollen en verantwoordelijkheden gerelateerd aan Continual Service Improvement (Service Manager, CSI Manager, Service Owner, RACI-model)
  • Hoe verschillende availabilitytechnieken (zoals CFIA, FTA, FSA) en capacitytechnieken (workload en demandmanagement) gebruikt kunnen worden binnen Continual Service Improvement
  • Risicoanalyse en risicomanagement
  • Continual Service Improvement ondersteunen met techniek
  • Implementatie-overwegingen en -uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico's

Examen en certificaat

Na afloop van de training ontvangt u van Computrain het certificaat 'ITIL® Continual Service Improvement'. Het examen ITIL® Continual Service Improvement is een officieel APMG-examen. Voor deelname aan het examen is een recent certificaat ITIL® Foundation van na 2010 benodigd.
Is uw certificering van voor 2010, neem dan contact met ons op om te bepalen of uw certificaat voldoende is voor deelname aan het examen.

Planning

2 dagen, 9.00 uur tot 17.30 uur. Regio's: Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Wilt u Incompanyopleidingen afnemen? Neem dan contact met ons op.

ITIL® Continual Service Improvement

Woensdag 29 november 2017

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Woensdag 29 november 2017

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Woensdag 29 november 2017

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Woensdag 29 november 2017

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Woensdag 29 november 2017

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Maandag 26 februari 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 26 februari 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Maandag 26 februari 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 26 februari 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 26 februari 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Donderdag 31 mei 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Donderdag 31 mei 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Donderdag 31 mei 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Donderdag 31 mei 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Donderdag 31 mei 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Woensdag 29 augustus 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Woensdag 29 augustus 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Woensdag 29 augustus 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Woensdag 29 augustus 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Woensdag 29 augustus 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Dinsdag 27 november 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Dinsdag 27 november 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Dinsdag 27 november 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Dinsdag 27 november 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Dinsdag 27 november 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Maandag 25 februari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 25 februari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Maandag 25 februari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 25 februari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 25 februari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle

Dinsdag 28 mei 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Dinsdag 28 mei 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Eindhoven

Dinsdag 28 mei 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Dinsdag 28 mei 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Dinsdag 28 mei 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Zwolle
Kosten

Kosten

Trainingskosten € 880,00
Trainingsmateriaal € 210,00
Arrangementen (Food & Beverage) € 50,00
Locatiekosten € 59,00
Totaalprijs (exclusief BTW) € 1199,00

Locatie- en arrangementskosten

Computrain regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Wordt er enkel een totaalprijs vermeld, dan kan het zijn dat op een deel van deze samengestelde prijs btw van toepassing is.

ITIL® Continual Service Improvement

Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

2 dagen

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenDirect inschrijven

Advies nodig?

Vraag nu gratis UPDATE aan

Ik wil UPDATE aanvragen
Terug naar boven

Onze website maakt gebruik van cookies.