Training IT Service Management with System Center Service Manager (MOC10965)

Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

5 dagen

Vakgebieden:

Beheer

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk trainingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk trainingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een trainingsadvies aan
Algemeen

Na deze training bent u de expert op het gebied van System Center 2016 Service Manager (SCSM) en kunt u deze uitrollen, zodat deze aansluit op uw bedrijfsprocessen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de modellen ITIL® en MOF voor het inrichten van IT-beheerprocessen binnen uw organisatie. SCSM biedt geïntegreerde processen voor incident-, problem-, release-, change- en asset lifecyclemanagement. Kortom: Service Manager integreert mensen, processen en informatie in enterpriseomgevingen.

Microsoft Gold Learning Partner

Computrain bezit de officiële Microsoft Gold Learning Competency. Tijdens de training (level 300) wordt gebruikgemaakt van Microsoft Official Courseware (MOC) en Microsoft Certified Trainers (MCT). Bij deze training kunt u Microsoft Software Assurance Training Vouchers inzetten. Bekijk de voordelen van Software Assurance Training Vouchers bij Computrain.

Voor wie

Deze training is voor cloud- en datacenteradministrators die voor het eerst gaan werken met System Center 2016 Service Manager en verantwoordelijk worden voor de installatie, configuratie en het beheer van uw cloud of datacenter. Deze training is ook voor beheerders die reeds ervaring hebben met Service Manager en de nieuwe mogelijkheden van System Center 2016 willen leren kennen.

Voorkennis

Voor deze training gelden diverse vooropleidingseisen. Zo is kennis van Windows Server 2012 R2 en Windows Server 2016, maar ook van ITIL® en MOF vereist. Daarnaast is fundamentele kennis van SQL Server 2012 en SQL Server 2014 noodzakelijk. Om u optimaal voor te bereiden op deze training kunt u de training ITIL® Foundation volgen.

Studiemateriaal

Computrain gebruikt de officiële, digitale, Engelstalige Microsoft Official Courseware (MOC), die perfect aansluit bij de eisen van deze training. Informatie over het gebruik van digitaal studiemateriaal leest u op digitaal cursusmateriaal.

Aanpak van de training

Het programma van deze training is erop gericht dat u het geleerde direct kunt toepassen in uw praktijksituatie. De zeer ervaren en gecertificeerde trainer van Computrain behandelt de theorie en laat met diverse demonstraties zien hoe deze is toe te passen in de praktijk. U gaat aan de slag met verschillende oefeningen waardoor een optimale verwerking van de leerstof wordt bewerkstelligd. De verhouding theorie en praktijk is ongeveer 50-50.

Inhoud

Inhoud

 

  • Describe key features of System Center 2016
  • Describe System Center 2016 SM
  • Describe key methodologies adopted using ITIL® and MOF
  • Describe how SCSM adopts best practices using ITIL® and MOF
  • Describe SCSM Architecture and Core Components
  • Describe Hardware and Software Requirements of SCSM
  • Describe Security Requirements of SCSM
  • Install SCSM
  • Upgrade SCSM 2012 to SCSM 2016
  • Describe SCSM Base Configuration
  • Integrate SCSM using Connectors
  • Configure: Notifications, Exchange Connector, Business Services
  • Describe definition of Incident and a Problem
  • Manage Incidents and Manage Problems
  • Use Queues and Views with Incidents and Problems
  • Configure Activity-, Change- and Release Management, Service Level Management
  • Describe Service Catalog, Request Offerings, Service Offerings, Self-Service Portal
  • Manage Service Requests and Catalog Groups
  • View SLA information in Service Manager
  • Describe components of the Self-Service Portal
  • Customize the Self-Service Portal
  • Run reports in Service Manager
  • Configure and run Data Warehouse Jobs
  • Troubleshoot Data Warehouse Jobs
  • Describe Data Warehouse Cubes in SM
  • Perform: advanced troubleshooting in Service Manager, disaster recovery in Service Manager

Examen en certificaat

Na afloop van de training ontvangt u van Computrain het Microsoft-certificaat ‘IT Service Management with System Center Service Manager’ (MOC10965).

Planning

Wilt u Incompanyopleidingen afnemen? Neem dan contact met ons op.

IT Service Management with System Center Service Manager (MOC10965)

Maandag 23 juli 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 23 juli 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 23 juli 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 15 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 15 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 15 oktober 2018

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 14 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 14 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 14 januari 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 8 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 8 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 8 april 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht

Maandag 15 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Amsterdam

Maandag 15 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Rotterdam

Maandag 15 juli 2019

Variant: Dag Locatie: Regio Utrecht
Kosten

Kosten

Trainingskosten € 1.677,50
Trainingsmateriaal € 300,-
Arrangementen (Food & Beverage) € 125,-
Locatiekosten € 147,50
Totaalprijs (exclusief BTW) € 2.250,-

Locatie- en arrangementskosten

Computrain regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Wordt er enkel een totaalprijs vermeld, dan kan het zijn dat op een deel van deze samengestelde prijs btw van toepassing is.

IT Service Management with System Center Service Manager (MOC10965)

Cursusvorm:

Klassikaal

Duur:

5 dagen

Vakgebieden:

Beheer

Opleidingsvariant:

Dag

PDF downloadenDirect inschrijven
Neem contact met mij op

Onze website maakt gebruik van cookies.