Opleiding HBO ITIL® Manager Servicedesk

Verdiep u in ITIL® en verbeter daarmee de IT-service
Cursusvorm:

HBO-programma

Duur:

6 maanden

Vakgebieden:

HBO-opleidingen

Opleidingsvariant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

PDF downloaden

Deskundig en persoonlijk trainingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk trainingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een trainingsadvies aan
Algemeen

Wilt u zich ontwikkelen tot manager servicedesk of uw vaardigheden op het gebied van ITIL® en leidinggeven versterken? Met dit programma gaat u aan de slag met het inrichten van beheerprocessen in de IT op grond van ITIL®. U groeit op het gebied van IT-servicemanagement en leidinggeven. Zo zorgt u voor verbeteringen op het gebied van klanttevredenheid en productiviteit en geeft u op een krachtige en inspirerende wijze leiding. Dit is het programma als u zich wilt ontwikkelen als Manager Servicedesk.

Voor wie

U houdt zich in de dagelijkse praktijk bezig met het beheer en de exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services. U wilt zich hier verder in ontwikkelen en daarnaast ook groeien op het gebied van leidinggeven. U bent of wilt zich ontwikkelen tot bijvoorbeeld een IT- of applicatiemanager of een project-, proces- of businessmanager, die direct betrokken is bij de IT.

Voorkennis

Er wordt uitgegaan van ten minste HAVO- of MBO-niveau. Relevante werkervaring kan een lagere opleiding compenseren. U hoeft niet aan bepaalde vooropleidingseisen te voldoen. Dit programma wordt verzorgd op HBO-niveau.

Officieel erkend

De ITIL®-onderdelen van dit programma zijn door APMG geaccrediteerd. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat de ITIL®-modules voldoen aan alle gestelde kwaliteitseisen en dat deze onderdelen uitstekend aansluiten bij de exameneisen van APMG.

Doel en opzet

Het programma HBO ITIL® Manager Servicedesk is zeer praktijkgericht. U gaat aan de slag met de kernbegrippen van de belangrijkste ITIL®-processen aan de hand van heldere schema’s. Daarnaast werkt u met (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies, cases, checklists en best practices aan de praktische toepassing van ITIL®. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en kunt u deze direct gebruiken in uw werk. De ITIL®-modules zijn opgesteld volgens de eisen van de examens ITIL® Foundation en ITIL® Practitioner, zodat u hier uitstekend op bent voorbereid. Daarnaast gaat u in op inspirerend leidinggeven aan de hand van zelfinzicht en persoonlijke kwaliteiten.

Studiebelasting

Ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst.

Inhoud

Inhoud

Dit programma wordt verzorgd door onze businesspartner NCOI. De volgende onderwerpen komen aan bod:

ITIL® Foundation (3 dagen)

  • Servicestrategie
  • Serviceontwerp
  • Serviceveranderingen
  • Serviceoperatie
  • Continu verbeteren
  • Inrichting IT-organisatie
  • IT-projectmanagement

ITIL® Practitioner (2 dagen)

  • De reis
  • Organizational Change Management (OCM)
  • Het doel
  • Communicatietechnieken
  • Opstellen roadmap
  • Meetinstrumenten
  • Controleren en bijsturen
  • Richtlijnen en best practices

Inspirerend leidinggeven (4 dagen of 8 avonden)

  • Zelfinzicht en bewustwording
  • Persoonlijke kernkwaliteiten en drijfveren
  • Ontwikkelen van zelfmanagement
  • Authentiek leidinggeven
  • Inspireren, binden en boeien van medewerkers
  • Bouwen aan effectieve teams
  • Constructief invloed uitoefenen op anderen
  • Sturing geven aan besluitvorming
  • Conflicten hanteren en weerstand overwinnen
  • Managen van veranderingen

Diploma

Voor de modules ITIL® Foundation en ITIL® Practitioner ontvangt u een certificaat. De afronding van de module Inspirerend leidinggeven bestaat uit een praktijkopdracht. Als u de certificaten heeft behaald en de opdracht heeft afgesloten met een voldoende, dan ontvangt u het diploma ‘HBO ITIL® Manager Servicedesk’ van NCOI. U bent hiermee uitstekend voorbereid op de officiële examens bij APMG. U schrijft zich hiervoor zelf in. Met deze examens behaalt u de officiële certificaten ‘ITIL® Foundation‘ en ‘ITIL® Practitioner’.

Planning

Opleidingsvarianten

Deze opleiding duurt 6 maanden. De opleiding wordt in zowel een dag- als een avondvariant aangeboden. De dagopleiding heeft 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 5 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur. De avondopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 5 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur. De ITIL®-trainingen worden verzorgd in de regio’s Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. De trainingen worden op verschillende werkdagen verzorgd.

Bedankt voor uw interesse voor een inschrijving in deze training. Wilt u meer weten over de startdata en locaties van deze training, dan adviseert ons Computrainteam u graag op het nummer: 030 - 234 8500. U kunt hier ook uw gegevens achterlaten zodat wij u contacteren voor verdere informatie. We zien uw inschrijving graag tegemoet!


Kosten

Kosten

Inschrijfgeld € 100,-
Cursusgeld € 2.690,-
Studiemateriaal € 525,-
Examenkosten € 195,-
Arrangementen (Food & Beverage) € 225,-
Locatiekosten € 265,50
Reprorechten € 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW) € 4.015,50

Locatie- en arrangementskosten

Computrain regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Wordt er enkel een totaalprijs vermeld, dan kan het zijn dat op een deel van deze samengestelde prijs btw van toepassing is.

HBO ITIL® Manager Servicedesk

Cursusvorm:

HBO-programma

Duur:

6 maanden

Vakgebieden:

HBO-opleidingen

Opleidingsvariant:

Avond, Dag, E-learning en Zaterdag

PDF downloaden
Neem contact met mij op

Onze website maakt gebruik van cookies.